onsdag 6 februari 2008

Asobi Seksu


Varför bloggar ingen om Asobi Seksus "Thursday"? Nåja, Ondskans Anton Gustavsson till och med postade låten på ondskanbloggen. Gå för Guds skull in och lyssna om ni inte har hört den. Men herrejesus, vid det här laget borde indiesverige ha exploderat. Det görs inte sån här musik längre. Musik som får en att lägga sig ner på sängen och dö en smula och drömma om discon och parkfyllor. Tro mig, jag saknar inte det där, men jag älskar att få höra en låt som får en att minnas den där känslan. Och det får man sannerligen inte ofta idag, bland artister som "slog igenom på nätet" och det förbannade startfältet i Idol (undrar vad jag hatar mest...) Jag köpte Asobi Seksus skiva idag, och spelar den i skrivande stund. Den låter väl okej, men det är alltså "Thursday" ni ska lyssna på.

Inga kommentarer: